The Bellini Card

Daha önce yazmıştım Jason Goodwin'i ve Yeniçeri Ağacı'nı. II. Mahmud döenimde İstanbul'da adı dedektif olmasa da dedektif Yashim, kendini maceradan maceraya sürüklenirken buluyordu. Benim gibi dönem filmleri, kitapları hayranı bir insansanız ve cinayet/dedektif hikayeleri ilginizi çekiyorsa Jason'a bir kulak ya da göz verin. İki göz daha iyi olur!

Bu aralar serinin 4. kitabı, The Bellini Card'ı okuyorum. Adından belki anlaşılmıştır, olaylar İtalya'da, Venedik'te geçiyor. Kitabın dili çok akıcı. Artık 3. kitap ya, kendimi Yashim ve Palewski'nin bir arkadaşı gibi hissediyor, onlarla salı akşamı yemeklerinde beraber sofraya oturduğumu hayal ediyorum.



Bir kitap serisine bağlanınca işin en zor kısmı bu kitapları okuyup bitirmek oluyor. Çünkü bitince biliyorsunuz ki hayatınza soktuğunuz bu dostlarla vedalaşacaksınız. Ben Harry Potter'ın son sayfalarını ağlayarak okumuş bir insan olarak bu ikiliden ve o dönemdeki yaşantıdan koparken çok zorlanacağım. O yüzden bir diğer kitaba başlamak için bir kaç ay bekliyorum. Serinin dördüncü kitabı (The Evil Eye) şimdilik son kitap. Sonunu bilmediğim için belki de serinin sonu.

İtalya'yı anlatırken bir de bu kitabı okurken sizinle de paylaşayım istedim.

İtalya yazılarında yer vermedim ama buradan diyeyim. Bu şekilde bol gezmeli yerlere giderken muhakkak bir kitap götürün. Akşam ayağınızın ağrısından otele tıkılınca zaman geçirmenin en iyi yolu kitap okumak oluyor. Geçen sene İtalya'yı Jean Christophe Grange'ın Sisle Gelen Yolcu eşliğinde gezdim. Bu senede Paris turumuzda yine Grange ve Kaiken benimle olacak. Çok heyecanlı :)

Kitabı satın almak için: http://www.amazon.co.uk/Bellini-Card-Jason-Goodwin/dp/0571239943
Detaylı bilgi: http://thebellinicard.wordpress.com/about/ & http://jasongoodwin.info/books/fiction/fictionthe-bellini-card/

Bu arada kitapların Türkçeleri de çıkmış (Türkiye'nin dışında uzun vakit geçirince olaydan kopuyorum), buyrun edinin ve okuyun keyifle:  http://www.idefix.com/kitap/jason-goodwin/urun_liste.asp?kid=34186&query=0&f=1

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Gezi Notları : Kamerun - Yaounde

Gezi Notları : Kuveyt

Masalların gerçek sonları...