Kış geliyor... Hala... Valla...

Son 7 seneyi kış geldi gelecek diye geyiklerle geçirdikten sonra, Game of Thrones "laynnn..." dedirtti, yetmedi "2 sene sonra görüşürüz, kib" deyip çekti gitti. Her anlamda bizim için "Winter is here" misali geçecek 2019 yılını bir kenara koyup günümüze dönelim.
 
Kış gerçekten geliyor (bkz: yazar 34 derece havada klimalı odasından seslenir). Gelecek yani, 2 bilemedin 3 aya... Ama Geçin havayı, suyu, ateşi... (Burada kalbimizin bükücüsü last airbender Aang'e de bir göz kırpalım!) Bu sene sonbahar-kış edebiyat-sinema açısından canlı geçecek gibi. Fashion weekler için bir yorum yapamayacağım. Ama benim heyecanla beklediğim bir kaç film ve kitap var.
 
Daha önce belirtmiş olma ihtimalim olan (üşengençlikten dönüp bakmadığım) Agatha Christie'nin meşhur romanı Murder on the Orient Express'in sinema uyarlaması güçlü bir oyuncu kadrosu ve Kenneth Branagh'ın yönetmenliğinde 10 Kasım'da bizimle buluşacak. Kitap okuma aşkını bana aşılayan ikinci isim olan Agatha Christie'nin (ilki ilk okulda okuduğum küçük vampir serisisir, öneririm) en sevdiğim karakterinin - Belçikalı dedektif Hercule Poirot - yer aldığı, yine en sevdiğim romanlarından birinin, Kenneth Branagh, Johnny Depp, William Dafoe, Penelope Cruz ve bilimum burda saymayacağım über üstü kadroyla  karşımıza çıkacak olması beni müthiş heyecanlandırıyor. Sanırım en son Lord of the Rings ve Harry Potter serilerinde bu kadar beklentiye girmiştim. Film vasat bile çıksa ben alacağım keyfi alacağım. Orası kesin. Detaylar ve yorum filmi izledikten sonra girilmek üzere devam edelim...
 
 
 
 
Gelelim bir diğer bekleyişe... Dünya klasiklerini çift tur döndüm, yapısalcı yaklaşımı yuttum gibi iddialarım olmadan, az buçuk tarzımı bildiğinizi göz önünde bulundurarak, 3 Ekim'de dünyayla aynı anda satışa çıkacak yeni Dan Brown kitabı "Origin"i gözlerim pörtleyerek beklediğimi belirtmeme gerek yok sanırım. Şarkıcı mı sanatçı mı tartışması gibi eser mi kitap mı tartışmasına girmeden, her gerilim-polisiye türü seven kitap okuyucusu gibi Robert Langdon'un bu sefer nasıl bir macerada yer alacağını merak etmemek mümkün mü? Kitap ön satışta İdefix, Kitapyurdu, Pandora ve bilimum kitabevinde farklı fiyatlarla endam etmekte. Kişisel olarak, pazartesi sendromunu atmış olacağım 3 Ekim Salı günü koşarak bir kitapçıya gidip tedarik etmeyi tercih edeceğim. Kargo beklemek daha acımısız geliyor şu an. Yine detaylı bir yazıyı sonraya bırakarak ilerleyelim.
 
 
 
Sırada yazının esas çıkış konusu var: Jo Nesbo. Norveçli yazar Jo Nesbo'yla tanışmam (tabii ki kitaplarıyla) 2011 senesini buldu. Dan Brown, Agatha Christie gibi onun da bizi olaydan olaya taşıyan bir baş karakteri var: Harry Hole. Serinin ilk kitabı ve olayların düğümünün ilk atıldığı nokta Kardanadam. Ben kitap arkalarını okumadan aldığım için Leopar'la başlama gafletinde bulundum. Tabii onu okduktan sonra Kardanadam'ı okumakta anlamsız oldu. Hal böyle olunca yazarın anlatımı dışında, kişisel hatamdan dolayı kitaptan yeterince zevk alamadım. Kitabı bitirdim ama seriye devam etmek istemedim. Şimdi aradan 6 yıl geçtikten ve Kardanadam Michael Fassbender gibi bir ilahla sinemalara gelmeye hazırlanırken, tabii Jo Nesbo tekrar radarıma girdi.
 
 
 
Fragmandan da görebileceğiniz üzere bizi oldukça karanlık, ürkütücü ve sürükleyici bir film bekliyor. Grange ile Larson arası bir atmosferi olan film/kitap türün sevenleri (heheh ne uyduruk bir tanım) için bulunmaz türden. Bir de tabii ki Fassbender... Şahsımı gözlerden kalp çıkaran emojiye dönüştüren Fassbender ne yapsa izlerim, beğenirim.
 
Michael forevaaaa
 
Tekrar Jo Nesbo'ya dönersek... Önümüzdeki günlerde Harry Hole'a tekrar şans tanıyıp, seriye dönmeyi düşünüyorum. Zaten bu aralar dikkatimi çeken polisiye bir seri de yok. Jo Nesbo'yu biraz daha yakından tanıyayım diyenler için, girebilenler wikipedia'yı kullansın, malum link veremiyorum. Giremeyenler ekşisözlük'e devam etsin. Ünsal Ünlü'nün dikkat çekmesi neticesinde geçen hafta Hürriyet'te çıkan Nesbo röportajını okumak isteyenler ise tıkınız. Ayrıca Nesbo kitaplarına şans vermek de isterseniz Kitapyurdu, İdefix ve Pandora'ya bakabilirsiniz.
 
Yazar olsam vereceğim poz / Jo Nesbo
 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Gezi Notları : Kamerun - Yaounde

Gezi Notları : Kuveyt

Gezi Notları: Bangladeş