Allah Kimseyi Açlıkla Sınamasın

Ey Ahali! Söyleyin bana, duymayan kaldı mı The Hunger Games'i? Valla yalan yok, ben de 2 ay önce duydum :) Çok da büyük kayıp değilmiş daha önce duymamış olmak. Suzanne Collins isimli yazarın 3 kitaplı bir seri olarak hayatımıza soktuğu trilogynin ilk kitabı Hunger Games. Film haberleri ayyuka çıkınca ancak haberim olan kitaba daha fazla kayıtsız kalamadım ve genelde önce kitap, sonra film alışkanlığımın bir tekrarı olarak önceki ay kitabı okudum.



E-book olarak edindiğim (?!) serinin ilk kitabını bir günde okudum. Gerçi çok sıktığı yerleri atladım. Bu da gösteriyor ki büyük ekran bir bilgisayarda kitap okuma zevki de bir ayrıymış, bir pratikmiş. Neyse konumuza dönersek, film ütopik/distopik bir gelecekte geçmekte. Bildiğimiz dünya yıkılmış, Kuzey Amerka'da 13 bölgeden oluşan bir yönetim kurulmuş. Hafiften Ages of Empires havası estitircesine her bölgenin uzmanlaştığı bir alan var. Bir de hepsinin çıban başı olan Capitol. Şimdi bu bölgeler vakti zamanında Arap Baharlarına kapılıp ayaklanmışlar, Capitol de bunlara haddini bildirmiş. Ve bu yaşananları unutmamaları için de her yıl, adı Hunger Games olan bir turnuva düzenlemeye başlamışlar. Bu turnuvada her bölgeden 12-18 yaşları arasında bir kız ve erkek kura ile seçiliyor ve hepsi bilinmeyen bir yerde bir araya getiriliyor ve son kişi canlı kalana kadar birbirlerine katlettiriliyor.

Teoride fikir güçlü. Ancakkkk... Kitap teenageler için yazılınca biraz yüzeysel kalmış. Böyle karmaşık ve yoğun psikolojik temelleri olabilecek bir konu körpe beyinler için yazılınca haliyle hafiflemiş, light olmuş. O bakımdan kitabı sevdim diyemem. Ama oldukça sürükleyici ve anlatımı da başarılı. Ama ilk kitap bitince, hadi ikinciyi de okuyayım diye gazlanmadım. Elbet bir gün bir yerlerde bir şekilde okunur ya da izlenir ama o gün bugün değil.

Film ABD'de Mart ayında gösterime giriyor, Türkiye'de de gecikmeden girer. Filme ilişkin şimdilik pek bişey demeyeyim, izleyince yorumlarız. Fragmana bakalım hemen:


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Gezi Notları : Kamerun - Yaounde

Gezi Notları : Kuveyt

Masalların gerçek sonları...