Feminist Rüzgarlar

Hani son dönemde televizyonda dönen bi reklam var, mantının, sucuğun, pastırmanın vs.nin soyadı olduğunu iddia ediyor? Önce ailecek (kocam ve ben) bu konuyu tartıştık, ne demek istiyor bu reklam diye. Sonunda benim vardığım kanaat şu oldu: Ön isim malın kendisi (örn: Mantı) soyad da o marka. Başka bir anlamdırma yapamadım. Neyse bu girişti, çok da önemli değil :)

Geçen gün evlenen kadının soyadını tutması tutmaması meselesi üzerine konuşuyorduk arkadaşlarla. Bayanlardan bir kısmı ikinci bir soyadın uğraştırıcı olduğunu söyleyerek bıraktıklarını söylediler. Alışma sürecinin sonunda kendi soyadlarını özlemediklerini de belirttiler. Ben karşıyım buna! Bakın elin İspanyolu kaç tane soyad varsa alıyor ve hatta çocuğuna da geçiriyor. Ben bilmem kaç sene Gezgin Baykuş olarak kendimi tanıttıysam ve bu isimle kendimi özdeşleştirdiysem şimdi neden Gezgin Atmaca olayım? İsimler ister istemez kişiliğimizin bir parçası oluyor, onu kenara koymak niye?

Burdan evlenecek genç kızlara tavsiyem :) Soyadınızı koruyun! Başka bir insanın parçası olmayın, onunla ortak bir hayatı seçin. Kendi adınızın yanına bir ad daha ekleyin, büyüyün, coşun, ama eksilmeyin :)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Gezi Notları : Kamerun - Yaounde

Gezi Notları : Kuveyt

Masalların gerçek sonları...