Poirot Baykuş

Daha önce demiştim, polisiye kitapları çok severim diye. Bu aralar yeni bir seriye takıldım. Jason Goodwin'in Yaşim Serisi. Yaşim, II. Mahmud döneminde yaşayan, eskiden Saray'da çalışan bir hadımdır. Saray'dan ayrılıp kendi hayatını yaşamaya başlayan Yaşim'in en yakın arkadaşı Polonya Büyükelçisi Palewski'dir. Beraber yemek yemeyi, sohbet etmeyi severler. İstanbul'da gerçekleşen polisiye olaylar bir şekilde Yaşim'in kapısında biter.

Her ne kadar Christie'nin Belçika kökenli Poirot'su İngiltere'de çoğunlukla küçük gördüğü İngilizlerin suçlarını ortaya çıkarırken Yaşim kendi ülkesinde suçların peşine düşmüştür. Ancak Yaşim'in içinde bulunduğu dönem Osmanlı'nın diğer ülkere olan bağımlılığının arttığı bir dönemdir. Bundan dolayı kendisini bir Fransız sanan İngilizlere katlanmak zorunda kalan Poirot gibi Yaşim de kendini beğenmiş İngilizlere, Fransızlara katlanmak zorundadır. Hatta böyle bir ortamda artık kağıt üzerinden ülkesi silinmiş, ama diğer ülkelere nispet olarak Büyükelçiliği korunan Polonyalı Palewski ile arkadaş olması çok da şaşırtıcı değildir.



Jason Goodwin, Osmanlı ve Bizans tarihine tutkun bir yazardır ve Yaşim serisinde de bilgisini ve döneme olan aşinalığını başarı ile aktarmaktadır. Ben şu ana kadar serinin ilk iki kitabı olan Janissary Tree ve the Snake Stone'u okudum. Sırada Bellini Card ve An Evil Eye bekliyor. Ancak o kadar sevdim ki Yaşim'in dünyasını, bir an önce bitirmemek adına yavaştan alıyorum.



Polisiye seven herkes muhakkak bu seriye bir şans tanımalı! İyi pazarlar...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Gezi Notları : Kamerun - Yaounde

Gezi Notları : Kuveyt

Masalların gerçek sonları...