Ever think you're being watched?

Holivud dizileri ikiye ayrılır... (Uzman dizi izleyici konuşuyor, attention please!) Birinci sınıfa girenler, süreklilik kaydeden bir olay çizgisi üzerinde ilerlerken bölümlerde bize farklı karakterler ve olaylar sunanlardır. Bkz: Fringe, Lost, Dexter, Mad Men, Game of Thrones. Bir de varolan karakterler üzerinden her hafta ayrı konular sunan diziler vardır: CSI'lar, Mentalist, The Closer. Yeni dizimiz daha çok Person of Interest ikinci sınıfa sokabileceğimiz türe ait başarılı bir dizi. Başarılı demek şart. Yönetmen Jonathan Nolan, Christopher Nolan'ın kardeşi. Hobaaaaa. Executive Producer J.J. Abrams.... Vayyyyyyyyyy. Olay bitmiştir, dağılın lütfen!

Henüz üç bölüm izledim. Benim için bir klasik olacak gibi görünmemekle beraber türünün başarılı bir örneği (which means aslında henüz sarmadı ama öööle isimler var ki işin içinde başka bişey demeye dilim varmıyor). Oyuncu kadrosu Jim Caviezel (Passion'deki Baba baba diye çığlıkları hala kulağımda) ve Micheal Emerson (Lost'un çipil gözlü Benjamin'i)'den oluşmakta. Gayet iyi bir ikili meydana getirmişler. 

Gelelim konusuna... Minority Report ve Eagle Eye füzyonu bir durum bahsekonu olan. Hi-Tech insan Harold Finch ve eski "special forces" emeklisi John Reese bir araya gelerek henüz gerçekleşmemiş suçları engellemeye kendilerini adıyorlar. 

Dizilerde "yenilmeyen" karakterlerin yenisi olacak Reese. Dayak yemez, pusuya gelmez, tok bir ses tonu vardır. Yanlış anlaşılmasın bir şikayetim yok. Takım elbise giymiş, üstünü başını dağıtmadan adam döven karakterler herkese örnek olmalı.

Neyse, şimdilik diyecek daha fazla ayrıntı aklıma gelmiyor. Diziye ilişkin fikirleri azıcık nadasa yatırıp bir kaç bölüm sonra yeniden değerlendirmek gerekiyor.

Yorumlar

  1. ben benjamin'i çok severdim, burda da aksak ayak, gözlük karizma olmuş :) Tuttum.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Gezi Notları : Kamerun - Yaounde

Gezi Notları : Kuveyt

Masalların gerçek sonları...