Baykuş Cup Cake


Yabancı bloglarda ara ara karşıma çıkan baykuş cup cake'i evde denemeye karar verdim. Nedir, nasıldır derseniz buyrun...



Kek için Malzemeler:
-1 yumurta
-60 gr tereyağı/margarin
-1 su bardağı elenmiş un
- 3/4 su bardağı süt
- 1 su bardağı toz şeker
- 30 gr kakao
- 1 çay kaşığı karbonat
- 1 paket vanilya

Tereyağ, şeker ve vanilyayı bir güzel karıştırıyoruz, krema kıvamına gelene dek. Kakao, un, karbonat ve sütü de ekleyip karıştırmaya devam ediyoruz. Yumurtaları ayrı bir kapta karıştırıp diğer karışıma ilave ediyoruz. 




En son kağıt muffin kalıplarına döküp önceden 180 derecede ısıtılmış fırında 20-25 dakika pişiriyoruz. Ben bulunduğum yerde kağıt kalıp bulamadığım için bu küçük tart kalıplarını iyice yağlayıp kullandım. Büyüklükleri göz yapımı için tam ideal oldu. Size de bu orta büyüklüğü kullanmanızı tavsiye ederim.


Kek piştiiii…. 



Sıra geldi en eğlenceli kısma, süslemeye. Yurtdışında cup cakelerin üstüne dökmek için hazır soslar bulunmakta, Türkiye’de durum ne bilemiyorum. Bense üstü süslemeye izin versin diye supangle kullandım. Arada fotoğraf çekmeyi unuttuğum için kısaca süslemeyi nasıl yaptığımı anlatayım.

Süsleme için Malzemeler:
-Negro, Oreo ya da benzeri bir bisküvi
- M&M

Kaç tane cup cake yapacaksanız, her baykuş için ikişer göz hesap ederek, bisküvileri ikiye ayırın. Tabii bisküvinin beyazı tek tarafta kalacağı için bir bisküvi bir göze denk gelmekte. Gözleri ayırdıktan sonra kalan bisküvileri de ikiye bölerek kaşlar için kullanmak üzere ayırın.

Supangleyi kekin üstüne sürdükten sonra gözleri yerleştirin. Kaşları da üst kısma. Kaşların üzerine de azıcık supangle sürün. Göz bebekleri olarak kahverengi m&m ya da istediğiniz ren kullanabilirsiniz. Ben gaga olarak da sarı m&m kullandım.



İşte hepsi bu… Afiyetle yiyelim.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Gezi Notları : Kamerun - Yaounde

Gezi Notları : Kuveyt

Gezi Notları: Bangladeş