Reklam Kokan Hareketler Bunlar!!!

Kim derse ki televizyon izlemem, inanmayın. Kim derse ki reklamlardan etkilenmem, inanmamakla kalmayın, bir de üstüne gülün!!!

Şu soğuk kışımsı günde dışarıda Tarkan'ın şarkısını söylediği kış güneşi parlarken, uyanmakta hala zorlanıyorum. Sabah uyku-uyuklama-ayılamama esnasında bir kahve içmiş olmama rağmen hala bana mısın demeyen bir uykucu cüce var içimde. Peki bu durumda ne yapılır? Hem ısınmak hem de ayılmak için bir kahve daha içilir. ama durun.. Bu sefer sabahki gibi dandirik bir kahve içmeyeceğim. İşe getirmek için aldığım Nescafe Gold içeceğim!!! Classic türünü hiç sevmediğim bu markanın, Gold'u ben de filtre kahvelerden sonra en içilebilir lezzet etkisi yaratıyor. Peki bu lezzete kavuşmak için ne yaptım demin? Tıpkı reklamındaki kadın gibi o yaldızlı paket kağıdını büyük bir haz içinde deldim ve ardından kahveyi kokladım. Mmmm da dedim ancak üstümde öyle saten gecelik falan yok tabii. Olsun şu an ohhh, sıcak sıcak yudumluyorum.



Mad Men özlemi çektiğim şu günlerde, hazır yeri de gelmişken şu reklam olaylarına bir el atalım. (Merak edenler varsa Mad Men'in Mart 2012'de başlaması bekleniyor.)

Dünya tarihinde en eski meslek nedir diye sormayacağım ama, ticaretin ve dolayısıyla tüccarlığın eski olduğunu kabul ediyoruz. Eee nerde bir tüccar var, o zaman malını satmak isteyen bu adama bazı yöntemler lazım. Hoş geldin reklamcılık... Reklam dünyası bugün bizi cep telefonumuzdan, feysbukumuza, tv'den radyoya kadar her yerde bulup istila ederken çookk eski zamanlarda bunun daha "düzeyli" yapıldığı zamanlar olmuş. Eski Mısır'da duvar süslemesi ya da hiyeroglif satmak isteyen zanaatkarlar hazırladıkları pspirüslerle halka duyuru yaparlarmış. ayrıca eski Arap topraklarından, Asya'nın en ücra köşelerine birçok yerde, M.Ö. 4000 gibi eski tarihlerde duvar kalıntılarından, çömleklerden reklam örnekleri keşfedilmiş.

Medeniyet dediğimiz tek dişi kalmış canavar büyüyüp serpildikçe, okur yazar sayısı artar olmuş ve buna bağlı reklamlar da artmış. Aşağıda bazı vintage meraklılarının gözüne hoş gelecek eski reklam örnekleri var.







1950'lerde ABD'de psikolojiye yaklaşımın değişmesi, daha yoğun çalışmaların yapılması ile reklamcılık da bu gelişmeden nemalanmıştır. İnsanları yönlendirebilme, dürtülerine hitap etme, bağımlılık yaratma üzerine çalışılmış ve reklamcılık yeni bir yöne doğru kaymıştır. Artık zihnimizle oynar hale gelmiştir!!! Zaten son geldiği noktaya da bakarsanız sex sells... Şarkısı da var.


İşte olay budur...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Gezi Notları : Kamerun - Yaounde

Gezi Notları : Kuveyt

Gezi Notları: Bangladeş