Kara bir Cuma

Demeyin bir Cuma günü nasıl olur da kara olur diye? Efenim, Kara Cuma (Black Friday) kapitalist ekonomiye "thanksgiving"lerini sunan Amerikalıların yedikleri hindileri eritmek üzere, Christmas alışverişlerinin başlangıcını oluşturan günmüş.


- Karıcım kaç tane fotoğraf makineasi daha alayım?

Bu manalı ismin çıkış noktası ise şuymuş: 1960'larda Philadelphia'da bu güne yoğun bir ilgi oluyormuş ve darda olan (in the black) satıcıların yüzü gülüyormuş bugün. Bir diğer açıklama Philadelphia Polis Departmanı'nın bu ismi türettiği yönünde. Bu alışveriş çılgınlığı içinde şehirde trafik karışıyormuş, sokaklar kalabalıklaşıyormuş ve netice polisler için "kara cuma" oluyormuş. Bu daha mantıklı geldi.


- Joe, koş koş!
- Yettim Micheal, sen şu geyikli kazaklardan bana da ayır.

Anlaşılacağı üzere, Amerikan ekonomisinin "sıkıntılı" günlerinde yüzünü güldüren bir sirkülasyon sağlıyor bu satış patlaması. Bize ne oluyor peki derseniz? Bir gün genel kültür bölümünde soru çıkarsa hemen cevaplarsınız artık. Öyle yani...

Yorumlar

  1. Yettim Micheal, sen şu geyikli kazaklardan bana da ayır. :D oy güldüm :D insanlar manyak ya çılgın çılgın. alışveriş çılgını.

    YanıtlaSil
  2. Gerçekten öyle, eferin onlara :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Gezi Notları : Kamerun - Yaounde

Gezi Notları : Kuveyt

Gezi Notları: Bangladeş